کسب مقام دوم مسابقات مخترعان جهان توسط حسن کاوسی بلوتکی
از کارکنـان شرکت پیشگامـان فولاد جنوب

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، دکتر حسن کاوسی بلوتکی رئیس طراحی مکانیک شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب از گروه فولاد خوزستان در سومین دوره مسابقات بین المللی اختراع و نوآوری ۲۰۲۳ ویژه اعضایINV در کشور سوئیس، موفق به کسب مقام دوم جهانی در “حوزه انرژی های تجدید پذیر” شد.

به نقل از سایت فدراسیون بین المللی مخترعان IFIA این جشنواره ۲۹ لغایت ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۸۳۰ اختراع منتخب از ۳۶ کشور جهان از جمله ایران، آمریکا، کانادا، روسیه، چین، لهستان، مالزی، برزیل و … توسط فدراسیون بین المللی مخترعان در سوئیس برگزار شد.

در این رویداد مطابق قوانین جشنواره، اعضای هیات داوران بین المللی فدراسیون جهانی در مدت ۳ روز به ارزیابی و بررسی طرح های ارسالی پرداختند. معیارهای اعضای هیات داوران بین المللی در نظر گرفتن جنبه های مختلف و مهم هر اختراع و نوآوری نظیر بررسی میزان تقاضای عمومی، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن، میزان سازگاری با محیط زیست و غیره را شامل می شود.

فدراسیون “ایفیا” (IFIA) در سال ۱۹۶۸ در لندن انگلستان تأسیس شد و تحت نظارت سازمان ملل متحد به عنوان مقام ناظر سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO، سازمان تجارت و توسعه ملل متحد UNCTAD و سازمان ثبت اختراعات اتحادیه اروپا EPO فعالیت می کند.

شایان ذکر است‌‌، حسن کاوسی بلوتکی دارنده دکترای رشته مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف، با کارنامه ای درخشان شامل: ۵ اختراع ثبت شده دارای تاییده از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور و بیش از ۴۰ مقاله چاپ و ارائه شده در مجلات و کنفرانس های بین المللی، چاپ ۲ کتاب تخصصی در حوزه مکانیک و کسب ۵ رتبه برتر در جشنواره های بین المللی افتخار آفرینی کرده است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب با برخورداری از مهندسان نخبه و تراز اول، همواره در حوزه های خدمات فنی و مهندسی، بومی سازی و ارتقا بهـره وری در چرخه تولیـد فولاد، گام های موثری برداشته است و با حضور در رویدادهای علمی و تکنولوژی در سطوح بین المللی موجب درخشش و کسب افتخارات متعدد برای گروه فولاد خوزستان این قطب بزرگ صنعت کشور بوده است.

پاسخ بدهید